Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-03-04, 16:56   #1
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Kriga Funderar!


Varför håller ni på med sportsbetting?

Det är en fråga man bör ställa sig på regelbunden basis. Helt klart är Sportsbetting ett av de minst begåvade affärsprojekten man kan syssla med.

Nästan alla här på Sharps är förlorande spelare. Dom som vinner vinner marginella pengar i förhållande till den tid som läggs ner.

Ljug inte för er själva. Det är precis så det ligger till.

Problemen är flera. Jag har vänner som är totalt sönderspelade. Jag tar ofta upp detta till disskution, och får vanligtvis medhåll i det jag säger.
Men det enda personen egentligen vill är att slippa mina ofta ganska obehagliga frågor och krypa tillbaks i sin grotta för spelberoende.

Då jag själv totalt lyckats ändra mitt spelbeteende gör människor av detta slag mig oerhört trött och deprimerad.

Människan och då i synnerhet en spelare har en tendens att fastna i mönster.
Prcis som spåren i en vinylskiva. Och de kan ej ta sig ur dem.

Personligen har jag haft ett otrolig stark period de sista 18 månaderna.

Motsvarar mitt resultat mina kunskaper och begåvning inom spel?
Svaret är nej. Och detta har jag insett.

Det bästa man kan göra är att ta en paus under perioder då allting går oerhört bra. Hur kan man utveckla si´na affärsområden ytterligare?

Vad vill jag nu säga med detta inlägg?

Efter att ha varit med så länge så ser jag hur i princip alla härinne nöter på i samma fotspår. Förmodligen såg det exkt lika dant ut för ett år sedan och troligtvis 2 oxå.

En väldigt stor nackdel med spel är att det upptar så mycket av era tankar att ni tappar fokus på hur ni skall utvecklas.

Jag kommer komma med lite bra tips i denna tråd.

Det är tanken:

Tips 1.

Lägg ner Sportsbetting. Det är dömt att misslyckas. Ska ni spela så fokusera helt och hållet på poolspel. Det är där pengarna finns.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+3), Grnvit (+1), NiLu (+1), skones (+8)
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 17:06   #2
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Krillehöla,Värmland
Inlägg: 24
Sharp$: 994
Standard

ok jag som eny på sportbetting,vad är poolspel?
asfalt75 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 17:07   #3
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Tips 2.

Bli bra på Poolspel. Lägg ditt fokus på att göra effektiva system.
Köp inte andelar av spelbutiken. Spelbutiksägarna är till 95 procent riktiga klåpare. Marginella travkunskaper och helt odugliga att komponera system.

Gränsar till bedrägeri det butikerna sysslar med. Säljer andelar i matematiskt kontruerade system( babianer). Ta grundaren av Sharps, KP som ett expempel.
Kp påstår sig äga en spelbutik samt vara limiterad på alla bolag utom pinnen.
När man ser Kps travsystem han kränger till sina kunder så har man ju lite svårt att köpa detta.

Det är dessa typer av system( se V75 tråden) som ni skall till varje pris undvika.

Oerhört svag speltekniskt vilket förvånar lite grann.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grnvit (+5)

Senast redigerad av kriga den 2013-03-04 klockan 17:30.
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 17:08   #4
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Ligger mycket idet du säger... Skall skriva mer i denna tråd vid senare tillfälle men nu måste jag tillbaks till min bubbla, hehe...! Nej, men måste tyvärr jobba, så input kommer senare...

Ha det!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 17:10   #5
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asfalt75 Visa inlägg
ok jag som eny på sportbetting,vad är poolspel?
Det är typ V75, V64, V86, V65, Stryktipset, Måltipset osv.

Ha det!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 17:10   #6
 
surrelitos avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: AIK
Inlägg: 117
Sharp$: 98


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Är du inne i en manisk period nu igen Kriga? De har varit lungt från dig ett tag
surrelito är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 17:17   #7
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av surrelito Visa inlägg
Är du inne i en manisk period nu igen Kriga? De har varit lungt från dig ett tag
Svar Ja. Jag är mer manisk än någonsin. Men jag har viktiga saker att förmedla. Jag har dessutom herrens stöd.

Tips 3.

Dela upp ditt spelande och andra verksamheter i affärsområden.

Så här ser mina ut.

Sportspel

Poolspel

Aktiehandel

Långa investeringar

Familjebudget

Övriga affärer.

Samtliga områden bör granskas regelbundet för att kunna läggas ner eller förbättras.

Kommer troligvis lägga ner sportsnbetting då detta börjar kännas mer och mer ointressant och med begränsad potiential. Finns helt enkelt ingen utväxling
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 17:20   #8
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Okej, tack för tipset. Jag slutar nu. Tack Kriga, du är min räddare. Jag kommer vara evigt tacksam. Vad tror du om att börja med aktier? Det måste vara bra det med när man väl blivit insatt?
Kan vi prata lite över en kopp kaffe någon dag? Dessutom ska du bjuda på champagne för din vinst på aktie-reken. PMa när det passar dig, det får bli starten på mitt nya liv med en tjockare plånbok
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+1), jocklon (+5), the_mirage (+10)
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 17:20   #9
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Ligger mycket idet du säger... Skall skriva mer i denna tråd vid senare tillfälle men nu måste jag tillbaks till min bubbla, hehe...! Nej, men måste tyvärr jobba, så input kommer senare...

Ha det!
Holmsflaggan i anslutning till BC är ju komik på en helt underbart hög nivå
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 17:23   #10
Banned
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 882
Sharp$: 8
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
Okej, tack för tipset. Jag slutar nu. Tack Kriga, du är min räddare. Jag kommer vara evigt tacksam. Vad tror du om att börja med aktier? Det måste vara bra det med när man väl blivit insatt?
Kan vi prata lite över en kopp kaffe någon dag? Dessutom ska du bjuda på champagne för din vinst på aktie-reken. PMa när det passar dig, det får bli starten på mitt nya liv med en tjockare plånbok
Du är lite för ung för att ha insikt. Beteendet är välkänt. Jag säger inte att du ska sluta spela, men du bör se över din utvecklingskurva. Om inte kommer du stå och stampa på samma nivå om två år. Tro mig.

Visst kan vi ses över en kaffe. När passar det min herre?
kriga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 17:43   #11
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Du är lite för ung för att ha insikt. Beteendet är välkänt. Jag säger inte att du ska sluta spela, men du bör se över din utvecklingskurva. Om inte kommer du stå och stampa på samma nivå om två år. Tro mig.

Visst kan vi ses över en kaffe. När passar det min herre?
Den går uppåt för tillfället tycker jag, men visst kan det vända åt andra hållet om man blir lite för bekväm och eventuellt tappar motivationen.

Det passar mig nästan när som helst faktiskt. Vilken stad fungerar för dig? Jag bor i Kristinehamn, så vi kanske kan mötas någonstans i mitten mellan våra destinationer. Du väljer en tid som passar dig bäst och så får du föreslå stad att träffas i!
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 17:47   #12
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kriga Visa inlägg
Svar Ja. Jag är mer manisk än någonsin. Men jag har viktiga saker att förmedla. Jag har dessutom herrens stöd.

Tips 3.

Dela upp ditt spelande och andra verksamheter i affärsområden.

Så här ser mina ut.

Sportspel

Poolspel

Aktiehandel

Långa investeringar

Familjebudget

Övriga affärer.

Samtliga områden bör granskas regelbundet för att kunna läggas ner eller förbättras.

Kommer troligvis lägga ner sportsnbetting då detta börjar kännas mer och mer ointressant och med begränsad potiential. Finns helt enkelt ingen utväxling
När man börjar diskutera aktiehandel, långa investeringar å familjebudget i relation till sitt spelande snackar man om att spelandet har oerhört stor inverkan på ens liv. Det är nog en mycket liten del spelare vars rulle är i närheten av att påverka ens liv så pass.

Skulle dessutom akta mig för att rekommendera folk att ge sig in i aktiehandel då skillnaderna mot sportsbetting inte är så stora och antagligen är något som folk generellt har förlorat oerhört mycket mer på än att lägga några spel på helgens fotboll då summorna genast blir mycket högre. Speciellt i dessa tider när börsen närmar sig all time high och det antagligen är dags att dra sig ur snart. Båda sätt kräver en oerhörd disciplin av utövaren.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 19:31   #13
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jobbigt för familjen om man lägger ner affärsområdet familjebudget

Men jag förstår vad du far efter kriga och håller helt med, även om du är lite trollig i din framtoning.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 19:37   #14
 
Bournes avatar
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 72
Sharp$: 202

Speldagboken (Avslutad)
Stats: 139 - 109 - 10
ROI: 101.48%
Vinstprocent: 56.05%

Standard

Förstår inte riktigt var du vill komma Kriga? De flesta har väl spelandet som en hobby precis som andra ägnar sin fritid åt andra hobbys. De flesta vinner inte på sportspel men hur många är det som tjänar pengar på sin hobby?

Jag skulle aldrig säga till någon annan person att de ska börja spela för att det finns massor av pengar att tjäna, precis som att jag aldrig skulle säga till någon att satsa på aktier för att göra pengar. Finns väl få saker man kan göra pengar på om man inte är väldigt insatt i det. Dessutom är det ju otroligt få procentuellt sett som lyckas.

Jag skulle kunna ägna mig åt någonting annat den tid jag lägger ner på spel men har nu valt att inte göra det. Handlar väl mest om att inse sina egna begränsningar.
__________________
Twitter: @BourneGambler
Bourne är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-03-04, 20:40   #15
 
hardballss avatar
 
Reg.datum: mar 2011
Inlägg: 477
Sharp$: 1340
Standard

Jag förutsätter att de flesta medlemmar på den här sidan, har spelet som en hobby. De har jobb eller annat som huvudsysselsättning. Därför borde per automatik den vinst, oavsett om den är marginell, i jämförelse med den tid man lägger ner på det, vara något positivt. För egen del gör jag det för pengarna och för att det är kul. När dessa faktorer försvinner, då kanske jag borde syssla med annat.

Sen vet jag fan inte vad det är för period du är i, men din negativitet är ju bara för mycket. Det började på slutet av din speldagbok. Du kanske åkt på pumpen, vad vet jag men du behöver fan inte kasta dynga i alla riktningar om dig. Rannsaka dig själv innan du börjar ifrågasätta andra spelare.

Filter är bra, på speadsheetet och för en själv.



Från din dagbok (för den som vill läsa)
Spoiler:
Tack för mig.

Jag kommer be KP låsa denna dagbok.

Får noll inspiration av att skriva här. Verkar som de flesta här bara är totalt tomma och innehållslösa. Såna människor ger mig ingenting.

Verkar helt omöjligt att få igång lite roliga disskutioner lite då och då om annat än spel.
Visst, självklart, detta är en spelsajt. Men att sitta och läsa alla dessa ständiga oneliners från tomma sönderspelade människor gör mig bara deprimerad.

Känns som sajten kommit in i en negativ spiral. Alla roliga duktiga människor tröttnar för dom får inget utbyte.
Kvaliten på Sharps medlemmar, mig själv inkuderad är väldigt låg.
Har blivit en "brorduktig sajt där folk bara är spydiga och aldrig någonsin leverar.

Sharps " ledning" verkar ju dessutom ganska ointresserad av verksamheten.
Finns det ens ett intresse för spel?

Hursomhelst så skiter jag i vilket. Jag kommer framöver att göra som den stora massan här på Sharps gör. Logga in, kanske dra iväg en oneliners.
Givetvis då sarkastisk.
Läsa serviceplays och logga ut.

Good luck with your bets boys and girls.

Mvh/Kriga
__________________
sharp dig!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pacman (+1), RobinD (+5), kusagwa (+1), Persa (+5), eddieh (+3), Skubb14 (+3)
hardballs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td